понеділок, 14 березня 2016 р.

Андріївські вечорниці

(Звучить українська мелодія. Вибігає хлопець в укр. костюмі)
Хл.1.     Хлопці! Дівчата! Мерщій до мене. Я Вам щось розкажу!
( З різних боків вибігають дівчата й хлопці.)
Дівч.1.   Що сталося?
Дівч.2.   Чого репетуєш, наче тебе хтось ріже!
Хл.2.      Вам би, дівчата, тільки штучки прикладати. Мабуть і правда щось серйозне  
                трапилось. Дивись, який серйозний.
Хл.1.      Я оце почув, ну трошки підслухав, що дівки й парубки на вечорниці збираються.
Дівч.3.   А ми тут до чого?
Хл.1.      То я й кажу, може, й ми вечорниці влаштуємо.
Хл.3.      А що, це ідея! Сьогодні ж Калиту кусати треба!
Дівч. 4.  Нічого у нас із цеї ідеї не вийде! Це ж треба готуватись: знайти, хто нас у
                 хату пустить, спекти калиту...
Дівч.5.   А я бачила, що мати калачі пекла. Можна попросити.
Хл.4.      Все вийде. Ходім. Я таке придумав.
(Дівчата й хлопці виходять. На сцені господа. Жінка порається коло печі)
Госп.     І де це Оленка забарилась. Вже й сутеніти почало.
(Відкриваються двері, забігає дівчинка)
Дівч.1.  Мамо, я вже дома!
Госп.    Та бачу! Де так довго була?
Дівч.1.  Мамо, ми тут з дівчатами й хлопцями на вечорниці хочемо.
Госп.    Оце ти насмішила! Та ж три вершка од горшка, а вже на вечорниці?  
Дівч.1.  Ну мамо!
Госп.     Рано ще!
Дівч.     Та ми хотіли пограти, калиту покусати.
Госп.    Ну, навіть і не знаю! А до кого ж ви йдете?
(Відкриваються двері,забігає хлопець.)
Хл.4.    Здрастуйте, тітко! Та ми ж прийшли уже. Дівчата, хлопці, заходьте! Оленчина
               мати нас на вечорниці запросила.
Госп.   От шибеник, от баламут. Та звісно ж, що запросила. Не виганяти ж вас на
               вулицю. Тільки в мене калити немає.
Дівч.5.  Та то не страшно. Ми її з собою принесли.
Дівч.6.  А рогач і кочерга знайдуться ж, правда, тітонько!
Госп.    Ох і підлизи! А що ж ви вмієте робити?
Дівч.7.  Та ви не дивіться, що ми малі. Ми все вміємо: і прибирати, і готувати, і
               співати, і танцювати.
Хл.4.    Ось послухайте, я вам історію розкажу. Пішов я якось у яблуко по сад, а
               там гавкало як засобаче, а я через плиг тин – устав тай лежу, а потім упав, та й
              далі побіг. Ну як вам моя історія.
Госп.   Та й язикатий же ти, Богдане.
Хл.4.   Та є таке. Весь у батька.
Дівч. 8. Ага! А він як у тій приказці: «Яка хата – такий тин, який батько – такий  син!»
Хлоп. 2. Торохтіла сорока, як діжка з горохом.
Дівч. 6. Та хто б казав!
Дівч. 1. А хочете, я вам розкажу! Сестри вечір, добречки. Чи не телячили ви моїх 
           белят. Аяже,  телячили,  телячили. Задрали лози та й побігли у хвіст.
Дівч. 2. Годі вже вам у перестрілки грати, давайте краще пісню співати.
Разом. А й правда.
(Всі співають пісню «Дівка в сінях стояла»)

Госп.   От молодці! Гарно співаєте! А, може, ще й пограєте? Чи не вмієте?
Хл.3.   Щоб ми, парубки, та не вміли! Хлопці, давайте всім покажемо, на що ми здатні!
Дівч.   Ану ж, ану!
(Хлопці грають в гру «Довга лоза»)
Хл.2.   Ну що, які ми козаки?!
Госп.   Та гарні!
Дівч.3. Ага! Це називається: хвали мене моя губонько!
Хл. 3.  Та й гостра ж ти на язик!
Дівч.3. Ага! Не стрижу, а брию! От так вам!
Госп.   А давайте я вас гри навчу!
Хл.5. А ви що, теж вмієте?
Госп. То і я колись такою, як ви, була. Оленко, неси заслонку.
(Пісня-гра «Джа»)
Хл.1. Та коли ж ми ту калиту кусати будемо? Чого ж ми на вечорниці збиралися?
Дівч. 6. Що, вже їстоньки захотів?
Дівч. 2. Чи, може, на рогачі покататись захотів.
Хл.1. Та ну вас! Налетять, як горобці, і слова сказати не дадуть.
Дівч.1. А давайте ще в зайчика пограємо?
Разом. Давайте! Цур, я – зайчик!
Хл. 5. А чого це ти.
Дівч.1. Бо це я придумала!
Госп. Та не сваріться! Всі будете!
(Пісня-гра «Зайчик»)
Госп. Ну що, нагармидерувались? Пора і до калити приступати. Час обирати  пана 
             Калитинського та пана Кочергинського!
(Проходить обряд кусання калити.)
Кочерг. Здоров був, пане Калитинський!
Калит.   Здоров і ти будь, пане Коцюбинський.
Кочерг. Я іду Калиту кусати.
Калит.  Треба зуби добрі мати.
Кочерг. А я вкушу.
Калит.   А я впишу.
Госп.   Ану, парубки й дівки! Чи не забарилися ви у вечорниці грати. Час уже
             й додому вам вирушати.
Дівч.4.  Гарно, тітонько, у вас грати, та пора і честь знати.
Хлоп.   Спасибі вам за господу, за гостинність. Ми до вас і на той рік
            прийдемо. Та на цьому слові зоставайтесь здорові.




Немає коментарів:

Дописати коментар